Darivanje je način za iskazivanje pažnje, poštovanja i zahvalnosti. Ponekad se darovi šalju kao znak isprike. Pronalaženje savršenog poklona za prijatelja ili partnera može biti izazovno. Bitno je da bude nešto jedinstveno i u skladu s interesima, željama i osobnošću osobe kojoj darujemo. Većina ljudi brine o novcu koji mogu potrošiti na darove.
Ako je budžet ograničen, važno je izbjegavati jeftine kozmetičke setove, pribor za čišćenje ili darove koji bi mogli uvrijediti primatelja. Treba paziti na darove koji ne ostavljaju dobar dojam, kao što su pojasevi za mršavljenje ili proizvodi za osvježavanje daha. Poznavanje osobe pomaže da izbjegnemo greške. Darivanje i primanje darova u poslovnom svijetu zahtijeva poznavanje poslovnog bontona radi održavanja dobrih odnosa.
Darovi – pravila u drugim kulturama
Mnoge nacije i kulture prate posebna pravila za darivanje. Ovisi o načinu razmišljanja i komuniciranja u različitim dijelovima svijeta. U nekim zemljama darovi su dobrodošli, dok u drugima manje prihvaćeni. Primjeri zemalja gdje se cijeni tradicija darivanja su Rusija, Japan, Koreja, Poljska, Češka, Tajland i druge.
U Japanu se tradicija razmjene darova održava prilikom sklapanja ugovora. Daruju se različiti artikli poput dopisnica, ulaznica za događanja, knjige, donacije humanitarnim fondovima, voće, povrće, slatkiši, čaj, kava i plodovi mora. S druge strane, neke tvrtke u Japanu zabranjuju skupocjene darove jer ih smatraju pokušajem davanja i primanja mita. Ujedno, važno je znati koje boje ili brojeve treba izbjegavati pri odabiru poklona.
Koliko koštaju darovi?
Darovi trebaju odgovarati razini dužnosti osobe. Sitni darovi za niže časnike i srednje menadžere, dok darovi za više menadžere mogu biti skuplji. Pokloni za visoke dužnosnike trebaju biti posebno vrijedni. Dar u vrijednosti većoj od 100 dolara daje se samo povodom važnih događaja.
Prilike za darivanje
Darovi se mogu dati za različite prigode poput rođenja djeteta, ulaska u brak, otvaranja nove tvrtke ili postignuća. Darovi su znak zahvalnosti, ali i poticanja poslovanja. Prilikom darivanja važno je voditi računa o vrsti poklona i kako ih pravilno dati.
Pravila primanja darova
Za primanje darova bitno je zahvaliti i prihvatiti dar s osmijehom. Darovi od klijenata trebaju se podijeliti s kolegama. Ako je dar preskup, treba ga pravilno vratiti i objasniti razlog povratka.
Kada dajete ili primate darove, ponašanje može mnogo reći o vama. Pravila poslovne kulture i bontona trebaju se poštivati kako bi se očuvali dobri odnosi u poslovnom okruženju.
Izvor: ( resilako.com / eBit.hr )