Kada imate priliku ponuditi svoje usluge potencijalnom klijentu, predstaviti svoj poslovni plan potencijalnom poslovnom partneru ili promovirati svoju tvrtku na događaju, vještine prezentacije su od presudne važnosti.
Vještine prezentacije su jednako važne kao i informacije koje prezentujete.
Ovaj priručnik će vam pomoći da se dobro pripremite za prezentaciju i unaprijedite svoje govorne vještine.
Priprema za prezentaciju
1. Istražite svoju publiku
Preporučljivo je saznati šta vaša publika želi kako biste osmislili prezentaciju koja će biti usmjerena na njihove interese. Ako trebate održati prezentaciju na događaju, pošaljite upitnik ljudima koje očekujete u publici prije nego što počnete s pripremom.
Ako nemate vremena za istraživanje, razgovarajte sa publikom tokom prezentacije ili ih čak pitajte šta ih zanima tokom vašeg govora.
2. Struktura prezentacije
Na početku informišite publiku o tome šta će biti predstavljeno, a na kraju ponovite ključne tačke o kojima ste govorili.
Svaka dobro strukturirana prezentacija sastoji se od sljedećih dijelova:
Vaš uvod treba stvoriti emotivnu vezu s publikom. To može biti priča, pitanje ili zapanjujuća statistika. Može biti i uvod o vama, zahvalnica od 5 minuta ili bilo koja priča koja odražava poziciju vaše publike u stvarnom životu.
Korištenje likova u priči koji su slični publici sigurno će biti uspješno.
Pokušajte se držati tri najvažnije tačke.
Bitno je uključiti publiku, reći im sve što znate, ali ćete ipak morati propustiti neke informacije. Kada ne pokrijete određenu informaciju u prezentaciji, veća je šansa da će ona izaći na vidjelo kada dođe vrijeme za postavljanje pitanja.
Imajte na umu krajnji cilj. Nije potrebno doslovno pisati svoju prezentaciju riječ po riječ (ili još gore, pamtiti je).
Budite spremni za predstavljanje obe strane priče. Imat ćete više vjerodostojnosti ako uzmete u obzir konkurenciju ili argumente suprotne strane. Nakon objašnjenja druge strane, možete obrazložiti zašto je vaša tvrtka bolja ili dokazati svoju snagu.
Završetak prezentacije posljednja je prilika da publici ostavite nešto što će im ostati u sjećanju. Možete se vratiti na početak, završiti sloga ili pozvati na akciju.
Kada predstavljate poslovni prijedlog, korisno je završiti prezentaciju pozitivnom prognozom ishoda koja će se urezati u podsvijest publike kao pozitivna slika o vama.
3. Vježbajte, vježbajte, vježbajte… Ali nemojte učiti napamet.
Ako samo jednom pregledate govor, sigurno nećete biti dovoljno pripremljeni. Vježbajte svoju prezentaciju mjesec dana prije. možete govoriti pred ogledalom, zidom ili zamoliti člana porodice da vas sluša.
-
Vježbanje ne znači učenje napamet
mehanički i previše uvježbano. Jedini koji su dobri u tome su glumci. Nemojte zapamtiti svoj govor do savršenstva. Kada neko zvuči previše uglađeno, može delovati relativno nedostupno publici.
Ne možete znati kako dolazite do ljudi dok to ne vidite i čujete. Snimanje sebe je najbolji način da identifikujete oblasti za poboljšanje.
Zamijenite riječ prezentacija jednom riječju razgovor kada razmišljate o svom velikom događaju. Da li je to već bolje? Ako ne, zamislite da držite prezentaciju dok ste u restoranu, na sastanku, u amfiteatru ili pred velikom publikom.
-
Prekinite rad na prezentaciji
Potrebno je nekoliko dana prije prezentacije opustiti se. Ne treba da mijenjate ili reorganizujete sve neposredno prije prezentacije, to može uzrokovati napetost.
Prezentacija
1. Govor
Prema istraživanjima, prosječna osoba može se fokusirati na učitavanje web stranice od 4 do 8 sekundi prije nego što izgubi interes i potraži informacije negdje drugdje. Ljudska pažnja je kratkotrajna, pa nemojte previše dugo ostati na istom temu.
-
Postavljajte pitanja da biste zainteresovali publiku
Pauzirajte i pitajte publiku da li razumiju ono što je rečeno.
-
Govorite jezikom publike
Ako prodajete klizaljke, vaš način komunikacije treba biti drugačiji od razgovora sa ljekarima, na primjer.
Muškarci i žene reagiraju bolje na dublji muški ili viši ženski glas. Promjena tona glasa može potrajati, ali se može naučiti.
-
Izbjegavajte govoriti na način koji zvuči nesigurno
Na primjer, izbjegavajte završavanje rečenice sa tonom koji implicira da li stvarno pitate.
Ovo je strategija za eliminisanje nepotrebnih izraza iz vašeg govora: Recite smjelu riječ i fokusirajte se na nju. Zatim priznajte da je to suvišan izraz i obećajte da ćete ga izbjegavati. Na taj način stvarate obrasac promjene.
-
Nemojte koristiti riječi poput nemoj
Ne razmišljajte o slonovima. Na šta sada mislite? Izbjegavajte izraze poput ne brini. Umjesto toga, recite publici što tačno treba uraditi. Umjesto: Nadam se da će vam se svidjeti ova prezentacija, recite: Siguran sam da ćete uživati u ovoj prezentaciji.
2. Govor tijela
-
Održavajte opuštenu distancu
Držite se udaljeni 1,5 – 2,5 m od publike.
Nemojte gledati izvan svoje publike. Uspostavite kontakt očima sa jednom osobom s vremena na vrijeme.
-
Ponašajte se samouvjereno:
- Ramena trebaju biti unazad
- Držite ruke otvorene ili malo zatvorene
- Obratite osmijeh ili zadržite neutralan izraz lica
- Napravite duže korake
- Svaki vaš pokret treba biti smislen i odlučan
3. PowerPoint prezentacija
Dobra PowerPoint prezentacija:
- Se uglavnom oslanja na slike
- Samo ima jednu ili dvije rečenice po slajdu
- Je zabavna
- Poboljšava prezentaciju, ali ne zagađuje
Loša PowerPoint prezentacija:
- Ima manji font od 32 pt
- Ima više od 5-6 redova teksta po slajdu
- Prikazuje logo sa svake strane (publika neće zaboraviti ko ste)
- Je štampana i distribuirana kao brošura
Odgovaranje na pitanja
Ako ste dobro pripremljeni za postavljena pitanja, to će vam pomoći da djelujete profesionalno. Zapišite pitanja na koja očekujete odgovore. Ovo će vas pripremiti za odgovore.
Neka publika postavlja pitanja pred kraj prezentacije. Tada obavijestite publiku da planirate nastaviti prezentaciju nakon pitanja kako ne bi krenuli pakirati svoje stvari. Ovaj pristup vam omogućuje da završite prezentaciju sa bitnim zaključcima.
Publika će napustiti događaj sa posljednjom porukom na pameti, umjesto sa nekim slučajnim pitanjem koje je postavljeno, a možda ne odražava temu.
Također imajte na umu da niste obavezni odgovoriti na svako pitanje. Ako ne znate odgovor ili ne želite odgovarati, recite: Nemam informaciju trenutno. Ali rado ću vam je pružiti čim budem u mogućnosti.
Imate li nešto dodati na ovu temu? Kako vježbate svoje prezentacijske vještine?
Izvor: ( samoobrazovanje.rs / eBit.hr )