back to top

Kako izabrati pravilnu domenu za novu web stranicu?

Važnost odabira domene za brendiranje

Odabir domene je ključan dio internet marketinga, a važno je da se odabere pravo ime koje će odgovarati vašem brendu. Promjena naziva stranice je težak posao, zato je važno odabrati pravilnu domenu od samog početka. Prije početka stvaranja sadržaja, izrade strategije i postavljanja cijena za dizajniranje web stranice, bitno je imati jasan uvid u to da li je odabrano najbolje ime za vašu web stranicu.

Ime domene treba odgovarati nazivu brenda i treba biti lako pamtljivo. Naziv domene treba odražavati ono što brend predstavlja, a odabir nacionalne ili međunarodne domene treba biti u skladu s ciljem brenda. Problemi u brendiranju mogu nastati ako željena domena već postoji, ali u takvim situacijama moguće je napraviti blagu izmjenu naziva stranice unutar domene.

Brend će bolje rangirati na tražilicama s domenom točnog podudaranja, ali je bitno voditi računa o originalnosti i pamtljivosti imena brenda i domene. Dobra domena olakšava dobivanje povratnih veza i potiče korisnike da se lakše sjećaju vaše stranice.

SEO prednosti odabira domene

Brandable domena je odlična polazna točka za ozbiljan i dugoročan plan u SEO kanalu. Idealno je spojiti opis onoga što brend radi uz sam brend u nazivu domene. Važno je imati kvalitetan sadržaj i povratne veze, jer čak i ako je domena lijepa, bez relevantnog sadržaja neće imati vrijednost.

Kako izabrati pravilnu domenu za novu web stranicu?

SEO i brendiranje

Odabir imena domene utječe na CTR, aktivnost korisnika na društvenim mrežama i lakše dobivanje povratnih veza. Originalno i pamtljivo ime robne marke i domene će olakšati prepoznavanje vaše stranice i doći do konkurencije. Identitet brenda je bitan, stoga je važno odabrati ime koje će ostati povezano s vašim brendom.

Faktori koji utječu na odabir domene

Kada razmišljate o odabiru domene, postoji nekoliko ključnih faktora koje treba uzeti u obzir kako biste osigurali da vaša domena bude učinkovita i dugoročno održiva.

  1. Jednostavnost i lako pamćenje

Jedan od najvažnijih kriterija pri odabiru domene je njena jednostavnost. Domena treba biti lako pamtljiva i jednostavna za izgovaranje. Ako je vaša domena predugačka, složena ili s puno riječi koje se teško pamte, korisnicima će biti teško sjetiti se njezine adrese. S obzirom na to da ljudi danas sve više pretražuju internet putem mobilnih uređaja, kratke i jasne domene su najbolji izbor.

Pokušajte odabrati naziv koji ima samo nekoliko riječi, izbjegavajte korištenje brojeva i crtica. Brojevi mogu stvoriti zabunu jer korisnici nisu sigurni hoće li broj pisati brojkom ili slovom. Također, ako koristite crte, postoji rizik da ljudi neće točno upisati domenu, što može smanjiti promet na vašoj stranici.

Odabir domene
Odabir domene
  1. Relevancija za brend ili sadržaj

Domena treba odražavati prirodu vašeg brenda ili sadržaja na web stranici. Ako imate poslovnu stranicu, naziv domene trebao bi biti povezan s imenom vaše tvrtke ili proizvodom koji prodajete. Ako pokrećete blog ili osobnu stranicu, naziv domene trebao bi odražavati temu o kojoj pišete. Na primjer, ako pokrećete web stranicu koja se bavi zdravljem, pokušajte uključiti riječi poput “zdravlje”, “fit” ili “wellness”.

Domena koja jasno komunicira o čemu se radi na vašoj web stranici pomaže posjetiteljima da odmah shvate što mogu očekivati. Ako je domena previše apstraktna ili nejasna, može dovesti do zbunjenosti i niske stope prometa.

  1. SEO faktori

SEO (Search Engine Optimization) igra ključnu ulogu u tome kako se vaša web stranica rangira na pretraživačima kao što je Google. Korištenje relevantnih ključnih riječi u domeni može pomoći u boljoj vidljivosti na internetu. Ako vaša domena sadrži ključne riječi koje su povezane s vašim poslovanjem ili industrijom, to može poboljšati rangiranje vaše stranice na pretraživačima.

Međutim, važno je napomenuti da SEO nije samo stvar odabira pravih ključnih riječi. On također uključuje kvalitetu sadržaja, brzinu učitavanja stranice, mobilnu optimizaciju i mnoge druge tehničke aspekte. Iako ključne riječi u domeni mogu pomoći, to nije jedini faktor koji utječe na rangiranje.

  1. Izbor ekstenzije domene (TLD)

Ekstenzija domene, odnosno TLD (Top-Level Domain), označava završni dio domene, kao što su “.com”, “.net”, “.org” i drugi. Ekstenzija može imati značajan utjecaj na to kako vaša stranica izgleda u očima korisnika i pretraživača.

Najpopularnija ekstenzija je “.com”, koja se smatra standardom i najprepoznatljivijom na internetu. Ako je to moguće, preporuča se odabrati “.com” jer će korisnici automatski pretpostaviti da vaša domena ima tu ekstenziju. Ako “.com” nije dostupna, možete razmisliti o drugim ekstenzijama, poput “.net” ili “.org”, ovisno o vrsti stranice.

Odabir domene

U posljednje vrijeme pojavile su se mnoge nove ekstenzije poput “.shop”, “.tech” ili “.blog”. Iako su ove ekstenzije modernije, one nisu još uvijek toliko prepoznate kao “.com” i mogu izazvati zbunjenost među korisnicima. Stoga je preporučljivo koristiti ih samo ako su izravno povezane s vašim brendom ili industrijom.

  1. Provjera dostupnosti i pravnih problema

Prije nego što se odlučite za naziv domene, provjerite je li ona dostupna za registraciju. Mnoge popularne domene već su zauzete, pa ćete možda morati biti kreativni u odabiru naziva. Uvijek provjerite je li domena slobodna pomoću alata za provjeru dostupnosti domena, a također provjerite postoji li već tvrtka ili web stranica sličnog imena.

Također, provjerite i pravne aspekte. Ako se ime domene previše podsjeća na zaštitni znak ili naziv druge tvrtke, mogli biste se suočiti s pravnim problemima. Preporučuje se izvršiti osnovnu provjeru zaštite autorskih prava ili zaštitnog znaka prije nego što se odlučite za domeno.

  1. Dostupnost na društvenim mrežama

Domena koja je povezana s vašim prisustvom na društvenim mrežama može biti vrlo korisna za stvaranje prepoznatljivog brenda. Ako je naziv vaše domene istovjetan s vašim korisničkim imenom na društvenim mrežama (Facebook, Instagram, Twitter), to omogućava korisnicima da vas lakše pronađu na internetu. Koherentnost imena na svim platformama pomaže u izgradnji snažnog identiteta brenda.

Ako već imate društvene mreže, provjerite jesu li imena korisničkih računa kompatibilna s vašom domenom, jer je važno da korisnici mogu povezati vašu web stranicu s vašim profilima na društvenim mrežama.

Zaključak

Odabir naziva domene je važan dio poslovne strategije i treba unaprijed planirati emocionalnu rezonancu s frazom koja će opisati vašu stranicu. Važno je stvoriti vlastiti brend i odabrati domenu koja će ga najbolje predstaviti.

Još zanimljivih članaka:

Možda vas zanima