back to top

Redovito održavanje automobila: 6 savjeta za uspješno održavanje vozila

Redovito održavanje automobila je preduvjet za sigurnost u prometu i tehničke ispravnosti vozila, pa bi stoga redovito održavanje i servisiranje trebalo biti stvar kulture vozača.

Istraživanja pokazuju da ljudi zanemaruju održavanje svojih automobila nakon što prođe razdoblje organiziranja, što rezultira sljedećim – da je na ulicama 20-30 posto neispravnih vozila.

Ovo je izuzetno uznemirujuća informacija jer znači da je ugrožena sigurnost ne samo onih koji voze takve automobile, već i ostalih sudionika u prometu.

Evo nekoliko savjeta kako redovito kontrolirati stanje svog vozila, kako ne biste ugrozili sebe i druge.

Redovno servisirajte svoje vozilo

Svako vozilo treba povremeno otići na mali, a kada dođe vrijeme i na veći servis. Prilika je to zamjena dotrajalih dijelova i utvrđivanje eventualnih kvarova, kako bi se spriječila nesigurna vožnja, ali i sve druge neugodnosti koje prate iznenadni kvar automobila nasred ceste.

Kada treba napraviti mali servis i što on znači?

Preporuke koje se najčešće čuju govore da treba napraviti mali servis jednom godišnje ili svakih 10.000 km. Zatim se mijenja motorno ulje i svi filteri, a treba promijeniti i svjećice, grijače, kočionu tekućinu, rashladnu tekućinu i remenje.

Svi navedeni dijelovi se troše, njihove funkcije slabe i mogu dovesti do puno većih kvarova, kada je sigurnost vozila ozbiljno dovedena u pitanje. Zato je ovu uslugu potrebno obaviti kada je vrijeme, iako još ništa ne ukazuje na kvar – znači da ste došli na vrijeme.

održavanje automobila
Mali servis je značajan za redovito održavanje vozila

Kada treba napraviti veliki servis i što on znači?

Veliki servis se radi kada se prijeđe veća kilometraža, negdje oko 60 000 km, odnosno, ako se ta kilometraža ne prijeđe, na 45 godina. Zatim se mijenja zupčasti remen, klinasti remen, ključ, vodena pumpa, antifriz, valjci.

Za sve nove dijelove koje trebate osigurati, prvo pitajte gdje su prodaja pouzdani i provjereni i onda ih dobiti. I ne pokušavajte sami raditi te usluge, pogotovo ne one velike. Želja za uštedom na takvim izdacima može vam donijeti mnogo više štete nego koristi.

S vremena na vrijeme sami provjerite najosnovnije parametre

Ne morate biti automehaničar da biste s vremena na vrijeme provjerili brisače, svjetla i sirene. Također provjerite počinjete li voziti s dovoljna količina goriva.

Možda niste znali, ali vožnja s minimalnom potrošnjom goriva višestruko je štetna za auto, još se zove i vožnja na rezervi. Na taj način možete oštetiti osigurače, pumpe i mlaznice u dizelskim motorima, zbog čega možda nećete moći ponovno pokrenuti automobil bez stručne intervencije.

Sagnite se s vremena na vrijeme i pogledajte ima li ispod vozila tragova curenja i kapanja, što je svakako znak da treba utvrditi uzrok ove pojave. Provjerite i je li tlak u gumama ispravan, stalna vožnja s polunapuhanim gumama značajno će im skratiti život, dok prenapuhane, s druge strane, mogu dovesti do proklizavanja.

održavanje automobila
Stalna vožnja s polunapuhanim gumama će skratiti životni vijek

Ne ignorirajte lampice na kontrolnoj ploči

Svaka lampica nalazi se na kontrolnoj ploči s razlogom i zato je važno da obraćate pozornost na njih tijekom vožnje.

Postoji pravilo koje vrijedi za većinu današnjih automobila – lampice u zelenoj ili plavoj boji obavještavaju vozača o raznim funkcijama npr. upaljena kratka ili duga svjetla; u narančastoj boji upozoravaju na određenu grešku koja ne predstavlja veliki problem, ali bi trebalo posjetiti servis; dok je crvena boja rezervirana za ukazivanje na ozbiljne probleme, to su ujedno i najopasnije zato što ukazuju da automobil nije siguran za vožnju.

stalna vožnja s polunapuhanim gumama značajno će im skratiti
Svaka lampica nalazi se na kontrolnoj ploči s razlogom

Uklonite loše manire u vožnji kako biste održali i održali ispravno funkcioniranje svog automobila

Mnogi vozačivjerojatno nesvjesno, rade stvari koje treba izbjegavati ako želimo da nas automobil služi dugo i pouzdano.

Zanemarujete prisutnost ručne kočnice

Drugi naziv za ručnu kočnicu je Parkirna kočnica, koji nam govori za što ga trebamo koristiti. No, kada ga ne koristimo, parkirani automobil stoji na kopči, komadu metala veličine prsta, a zbog učestalog korištenja može se brzo istrošiti, što se sprječava korištenjem ručne kočnice.

Mjenjač služi kao naslon za ruke

U našim krajevima još uvijek dominiraju modeli s ručnim mjenjačem, a mnogi vozači imaju lošu naviku držati desnu ruku na njemu, a lijevu na upravljaču. Prvo, pravilo je da obje ruke trebaju biti na volanu i drugo, stvara dodatno opterećenje koje postupno oštećuje mjenjač.

Često posežete za visokim gasom

Mnogi vozači uživaju u brzoj vožnji, vjerojatno ni ne razmišljajući koliko je to štetno za automobil. Prije svega, visoki gas nikada ne treba dodavati dok se motor ne zagrije, a ako do tada ne pričekate, uzrokovat ćete nagle promjene temperature, što može oštetiti motor.

Također, kada ste u velikoj brzini, morate jako kočiti kako biste usporili ili zaustavili, što je također štetno.

Najbolje vozilo je ispravno i pouzdano vozilo, koji vam neće uzrokovati nezgode raznih vrsta na cesti. Ne preskačete li servis i trudite se da ga ne trošite u vožnji, nema sumnje da ćete mnogo dulje uživati ​​u brojnim blagodatima očuvanog i sigurnog vozila. automobil.

Pročitajte i ovo

Možda vas zanima