Ovim mini-vodičem od 8 koraka sigurno ćete poboljšati svoje pozicije na Google pretraživanju, odnosno povećati organski promet web stranice.
Prije svega, važno je napomenuti da ovo nije kompletna SEO analiza, ali je svakako osnova i dobar vodič za početnike. Pogotovo ako nemate dovoljno novca da unajmite profesionalca.
Ukratko, u ovoj analizi obradit ćemo najčešće greške na svim web stranicama i kako ih riješiti, analizu organskog prometa i kako ga poboljšati, sadržaj web stranice i brzinu web stranice.
Započnimo!
Većina SEO analiza ima dvije zajedničke stvari:
- Previše su tehnički
- Za dovršetak su potrebni dani (ili čak tjedni).
Ovaj je drugačiji. Trebat će vam sati, a ne tjedni, i ne treba vam diploma iz informatike da biste slijedili ove korake.
Bilješka: Ako je vaša web stranica ogromna i ima stotine ili čak tisuće stranica, trebat će vam znatno više vremena. Za većinu malih i srednjih lokacija analiza se može izvršiti u samo nekoliko sati.
Ovdje nije cilj provesti tehničku SEO analizu stranice, što se može učiniti putem mnogih web stranica koje nude usluge SEO analize, već je cilj napraviti cjelokupnu analizu stranice iz SEO perspektive.
To podrazumijeva provjeru pozicije stranica na Google tražilici, linkova na web stranici i na web stranicu (backlinkovi), sadržaja na stranici i svega što može utjecati na rangiranje stranice na tražilici.
Provjerite nalazi li se samo jedna verzija web stranice na tražilicama
Uskoro ćemo vam pokazati kako provjeriti svoju web stranicu i vidjeti postoje li problemi koji utječu na SEO.
Prije toga morate provjeriti može li se vidjeti samo jedna verzija vaše web stranice.
Provjerite svaki način na koji netko može vidjeti vašu web stranicu ili se povezati s njom:
- https://webmajstor.ba
- http://www.webmajstor.ba
- https://www.webmajstor.ba
- https://webmajstor.ba
U našem slučaju prva tri primjera imaju preusmjeravanje na zadnji primjer. Samo jedna verzija treba biti dostupna pregledniku, ostale bi trebale koristiti 301 preusmjeravanje na glavnu verziju.
Vrijeme je za implementaciju https-a jer Chrome i FF označavaju stranice koje nisu https kao nesigurne. Postoji nekoliko stranica koje nude besplatne SSL certifikate.
Počnite indeksirati web stranicu
Sljedeći korak je početak indeksiranja web stranice na tražilicama. SEO alati za indeksiranje indeksirat će stranicu baš kao Google ili druge tražilice i dati vam informacije o strukturi stranice i njezinim SEO postavkama.
Postoji nekoliko SEO alata koji vam mogu pomoći u ovom koraku, kao što su:
- Žaba koja vrišti (149 GBP godišnje)
- Obavijestite nas (besplatno)
Provjerite rangiranje za naziv vaše web stranice
Morate otvoriti Google i upisati web mjesto: naziv domene. U našem slučaju to izgleda ovako.
Morate unijeti točan naziv web stranice. Ako web-mjesto nije novo (ili naziv web-mjesta nije baš poznat pojam), trebalo bi se pojaviti kao prvi rezultat pretraživanja.
Također, prvi rezultat bi trebao biti vaša početna stranica, a ne neka podstranica.
Ako niste na prvom mjestu, već na jednom od sljedećih, to znači da Google smatra da je neka druga web stranica bolja za taj pojam. To se najčešće događa kada u nazivu web stranice koja se često koristi postoji generička riječ, a web stranice s takvom riječi u nazivu je teže rangirati.
Što je rješenje?
Izrada brenda i linkova na web stranicu.
To uključuje stvari poput:
Poduzimajući sve gore navedene korake, vaša će stranica bolje rangirati na tražilicama. Zapamtite, namjera pretraživanja donosi rezultate broj 1.
Ako većina ljudi koji pretražuju određeni pojam završi na rezultatima koji se odnose na vašu web stranicu. Tada će Google bolje rangirati vašu stranicu, jer će je prepoznati kao sadržaj koji korisnici žele.
Što ako web stranica nije pronađena u pretraživanjima?
Ako imate problema s indeksiranjem svoje web stranice na tražilicama, to znači da je problem u teškoj ključnoj riječi ili nekim kaznama od Googlea.
Preporuča se da posjetite Google Search Console – Manual Actions za sve naznake mogućih kazni.
Ručno izvršite neke osnovne SEO provjere na web stranici
Započnimo provjerom nekih osnovnih stvari.
Prvo provjerite početnu stranicu, a zatim ostale podstranice.
Posjetite web stranicu u svom pregledniku i desnom tipkom miša kliknite, a zatim “pogledajte izvor”.
Kako bismo pojednostavili stvari, postavit ćemo vam nekoliko pitanja:
- Ima li web stranica oznaku naslova koju je moguće kliknuti?
- Postoji li prilagođeni meta opis? Je li optimiziran da privuče što više ljudi?
- Postoji li samo jedna verzija oznake H1? Je li dobro optimiziran?
- Jesu li podnaslovi (H2, H3, itd.) ispravno korišteni?
Provjerite je li vaš sadržaj kopiran ili loš
Google i druge tražilice mrze dvostruki sadržaj. Može uništiti autoritet i rang vaše web stranice, a Google je neće prikazati u svojoj tražilici.
Također, umnožavanje sadržaja na više web stranica je loše. Ali kada se kopira s druge web stranice, još je gore.
Možete jednostavno provjeriti je li sadržaj na vašoj stranici kopiran pomoću web alata Copyscape. Unesite poveznicu svoje web stranice i provjerit će je li sadržaj na njoj jedinstven.
Ako pronađete bilo kakav ukradeni sadržaj s vaše web stranice, provjerite povezuju li te stranice natrag na vašu stranicu što će dodatno pomoći vašem rangiranju.
Međutim, kopiranje sadržaja nije jedino čega se morate bojati u vezi sa sadržajem. Loš sadržaj, tj. Stranice s vrlo malo sadržaja također mogu biti problem.
Nije samo Google podigao kriterije, nego i korisnici koji su Googleu dali do znanja da nisu pronašli ono što su tražili. To je zato što ne pružaju nikakvu vrijednost posjetiteljima i stoga ih tražilice ne rangiraju.
Za provjeru broja riječi možete koristiti alate poput wordcounter.com. Sav sadržaj ispod 300 riječi treba izmijeniti ili izbrisati.
Analizirajte posjete s tražilica
Svaka SEO revizija ima za cilj identificirati načine na koje možete povećati promet s tražilica. Zato je korisno pregledati kakva je trenutačna izvedba vaše web stranice i putem kojih ključnih riječi prima posjete.
Google Analytics izvrstan je alat koji će vam brzo dati odgovore o trenutnim posjetiteljima. U alatu otvorite posjete s tražilica: Akvizicija > Pregled > Organsko pretraživanje.
Pogledajte za koje se ključne riječi nalazite na pozicijama od 11 do 25 i gurnite ih u Top 5
Sve dok ne vidite razliku kada se popnete samo nekoliko pozicija. Tada ćete vidjeti kako se povećava broj mjesečnih posjeta.
Dobra vijest je da ste već vrlo dobro rangirani i samo malo dodatnog angažmana na određenoj podstranici može vašu stranicu odvesti na vrh.
Kako podići stranicu na prva mjesta?
Razmotrite ove opcije:
- Dodajte još poveznica na tu stranicu
- Napravite neke nove veze na tu stranicu
- Osvježite sadržaj i ažurirajte ga
- Provjerite je li sadržaj na stranici optimiziran za tu ključnu riječ.
Provjerite brzinu svoje web stranice
Brzina stranice je jedan od najvažnijih signala rangiranja. Povećanje ubrzati smanjuje postotak odustajanja od kupnje. Ako se vašoj web stranici učita više od 3 sekunde, korisnik napušta stranicu i odlazi na konkurenciju.
Postoji nekoliko web stranica za analizu brzine vaše stranice. Najpopularniji i najkorišteniji su gtmetrix.com i Google page speed tool.
U prikazu ispod možete vidjeti kako izgleda izvješće gtmetrix.com.
Gtmetrix vam pokazuje gdje griješite i nudi vam rješenje, sažima slike koje zauzimaju previše prostora i smanjuje ih na nekoliko kb.
Ako trebate pomoć oko brzine web stranice ili SEO optimizacije, slobodno nas kontaktirajte.
SEO analiza je dovršena. Prateći ove korake sigurno ćete poboljšati svoju poziciju na Google pretraživanju.
Preporuka
- Kako zaraditi na internetu?
- Najtraženiji tečajevi online na Udemy
- Online tečaj: 3 najbolje tražilice za tečajeve eučenja
- Kako privremeno deaktivirati Instagram račun
- Najveće SEO zablude –
- Naučite osnove SEO postavki za WordPress site