SEO se čini prilično jednostavnim. Odabereš nekoliko ključnih riječi i to je to! Vaša je stranica optimizirana za SEO, zar ne?
Ne baš. Mnogi ljudi razumiju generalno o SEO-u ali puno toga se promijenilo u zadnjih 10 godina. SEO definicija koju poznajemo i volimo danas nije ista SEO definicija koju smo poznavali i voljeli (ili mrzili) prije 10 godina. I zato je SEO nešto što bi trgovci trebali nastaviti definirati i redefinirati.
Evo kratke SEO definicije u manje od 100 riječi:
SEO definicija
SEO je usmjeren na optimizaciju za tražilice. To se nije promijenilo. Odnosi se na tehnike koje pomažu vašoj web stranici da se češće pojavljuje na stranicama s rezultatima tražilice ili SERP-ovima.
Ovo vašu web stranicu čini vidljivijom ljudima koji traže rješenja koja vaš brend, proizvodi ili usluge mogu pružiti putem tražilica kao što su Google, Yahoo! ili Bing.
Ono što nije ostalo isto jesu tehnike kojima se bolje plasiramo na tržištu. Sve ima veze s algoritmima pretraživanja koje spomenute tvrtke neprestano mijenjaju.
Evo nekih često postavljanih pitanja o ovoj ključnoj praksi.
Kako radi SEO?
SEO radi tako što optimizira sadržaj web stranice, provodi istraživanje ključnih riječi i dobiva povratne veze. Općenito možete vidjeti rezultate svojih SEO napora nakon što algoritam tražilice indeksira i indeksira web mjesto.
Detaljna analiza: Međutim, postoji mnogo načina da poboljšate SEO svoje web stranice. Algoritmi tražilice traže elemente koji uključuju oznake naslova, ključne riječi, naslove slika, unutarnju strukturu veza i ulazne veze (zvane povratne veze). Ovo su samo neke od stvari uključenih u ovaj proces.
Algoritmi tražilice također proučavaju strukturu i dizajn web stranice, ponašanje posjetitelja i druge vanjske čimbenike kako bi odredili koliko visoko bi vaše stranice trebale biti rangirane na njihovim SERP-ovima.
Što je organsko pretraživanje?
Organsko pretraživanje odnosi se na nekoga tko pretražuje putem tražilice i klikne na rezultat koji nije plaćen. To je marketinški kanal pretraživanja koji se može koristiti kao dio ulaznog marketinga za povećanje prometa na web stranici.
Danas biste trebali koristiti ključne riječi u svom sadržaju na takav način da sve izgleda prirodno.
Ne postoji magični broj – sve ovisi o duljini ključne riječi i samom članku – ali ako se osjećate kao da forsirate korištenje ključnih riječi, bolje je zanemariti to i nastaviti pisati prirodnim putem.
Što je SEO strategija?
SEO marketinška strategija sveobuhvatan je plan za privlačenje više posjetitelja na vašu web stranicu pomoću tražilica. Uspješan SEO uključuje strategije koje koriste ključne riječi temeljene na namjeri na web stranici; i strategije izvan stranice, koje dobivaju povratne veze s drugih web stranica.
Detaljna analiza: Prije nego dodate novi sadržaj na svoju web stranicu ili post na blogu, vjerojatno ćete razmisliti o tome kako integrirati ključne riječi u svoj post. To je u redu, ali to ne bi trebao biti vaš jedini fokus—pa čak ni vaš primarni fokus.
Kad god stvarate sadržaj, usredotočite se na namjeru svojih posjetitelja, a ne na to koliko puta možete umetnuti ključnu riječ u svoj sadržaj.
Kako biste dugoročno zadovoljili namjere svojih posjetitelja i dobro rangirali, izgradite svoju SEO marketinšku strategiju na temama, a ne na ključnim riječima. Ako to učinite, sigurno ćete otkriti da možete prirodno optimizirati svoju stranicu za važne ključne riječi.
Razumijevanje vaše ciljne publike i onoga što je zanima ključno je za privlačenje relevantnih posjetitelja na vašu web stranicu.
Što je organski promet?
Organski promet je neplaćeni promet koji dolazi s tražilica kao što su Google ili Bing. Marketing plaćenim pretraživanjem ne povećava organski promet, ali možete optimizirati svoje web mjesto pomoću softvera za ulazni marketing kako biste privukli više posjetitelja.
Detaljna analiza: Jedna od najvećih promjena u posljednjem desetljeću je način na koji ponašanje drugih korisnika oblikuje SERP-ove koje vidimo na tražilicama. Danas društveni mediji mogu imati veliki utjecaj na vaš organski promet.
Pretraživanje društvenih mreža također daje prioritet sadržaju i ljudima koji su povezani s vama. To se može odnositi na prijatelje na Facebooku, vaše pratitelje na Twitteru ili veze putem drugih društvenih mreža. Ponekad će pretraživanje društvenih mreža dati prednost sadržaju koji dijeli utjecajna osoba.
Sve to znači da kada razmišljate o svojoj SEO strategiji, trebate razmisliti o tome kako se vaša strategija društvenih medija uklapa u opći plan.
Što je izravni promet?
Izravni promet odnosi se na posjetitelje koji dolaze na vašu web stranicu upisivanjem URL-a u svoj preglednik, umjesto da dolaze s druge web stranice, tražilice ili društvenih medija.
Detaljna analiza: Zamislite optimizaciju tražilice kao “optimiziranje iskustva pretraživanja”. Nije samo da vaši korisnici pronađu vašu web stranicu – važno je da ostanu na vašoj web stranici, komuniciraju s vašim sadržajem i vraćaju se.
Izravan promet ne samo da povećava “stranice autoriteta” u Googleove oči već povećavaju šanse da netko tko vas je organski otkrio postane kupac.
SEO uzima u obzir ostaju li vaši posjetitelji na stranici i stupaju li u interakciju s drugim sadržajem na vašoj stranici. Ako ste dobro rangirani za ključnu riječ i privučete posjetitelje koji ne pripadaju vašoj ciljnoj skupini, to neće nimalo pomoći vašoj web stranici.
Vaš prioritet trebaju biti vaši posjetitelji i sadržaj koji traže, a ne broj ljudi koje možete privući na svoju web stranicu.Googleovi čimbenici SEO optimizacije detaljno objašnjava sve o oglašavanju na Google-u.
Važnost SEO-a
SEO je važan jer pomaže ljudima pronaći informacije koje žele i otkriti im relevantna web-mjesta. SEO je posebno važan za tvrtke jer im omogućuje da odgovore na najaktualnija pitanja svoje publike na tražilicama, a istovremeno usmjeravaju promet na svoje proizvode i usluge.
Detaljna analiza: U prošlosti se uspjeh SEO-a mjerio time jeste li ili niste visoko rangirani na prvoj stranici Googlea. No čak i ako ste neko vrijeme dobro radili, znači li to da ćete u budućnosti vidjeti dobre rezultate?
Ne uvijek, pogotovo ako ste dobro rangirani za ključne riječi ili fraze koje nisu relevantne za vaš brend. Dakle, pojavljujete se visoko na SERP-u, imate puno prometa, ali onda vaši posjetitelji shvate da to nije ono što su tražili. Stopa konverzije ovih posjetitelja je niska i stoga vam visoko rangiranje na SERP-ovima ne donosi nikakvu korist.
Također, ne morate nužno biti među prva tri da biste bili uspješni. Ako ste dobro rangirani na sljedećim stranicama, možda ćete i dalje imati visoku stopu klikanja, iako ćete imati manje prometa. To je sjajna vijest za marketinške stručnjake koji svoju web stranicu ne mogu dovesti na vrh SERP-a.
Ovo je rečenica koju smo već spomenuli, ali vrijedi je ponovno spomenuti: količina prometa na vašoj stranici manje je važna od “kvalitete” tog prometa.
Koliko košta SEO?
On može biti znatno jeftiniji ako ga radite sami. Konzultant može naplatiti 50 i 150,00 KM po satu pa i do nekoliko tisuća ako angažirate marketinšku agenciju koja vam nudi SEO usluge. Male tvrtke općenito troše manje na SEO od većih marki i tvrtki.
Detaljna analiza: SEO troškovi mogu značiti dvije stvari: ulaganje u vašu strategiju organskog pretraživanja ili koliko ulažete u plaćeno pretraživanje (SEM), kao što je Google Ads.
Ako plaćate za alate, konzultante ili marketinšku agenciju da vam pomognu optimizirati vaš web sadržaj, vaši troškovi mogu značajno varirati ovisno o uslugama koje primate.
Da, brojka od nekoliko tisuća zvuči zastrašujuće, ali 40% tvrtki danas troši manje od 1000 USD mjesečno na SEO.
Što je plaćeno pretraživanje (marketing putem tražilica ili SEM)?
SEM se odnosi na oglašavanje s plaćanjem po kliku (eng. – pay per click PPC). Omogućuje vam plaćanje tražilice za tekstualne oglase koji se pojavljuju na vrhu i dnu SERP-a zajedno s organskim rezultatima. Koristi se za povećanje prometa na web stranici i privlačenje više kupaca.
Detaljna analiza: Kapital koji želite uložiti u SEM možete uplatiti putem svog Google Ads računa. Zatim ćete odabrati različite ključne riječi i izraze za koje želite rangirati, a plaćate Googleu svaki put kada korisnik klikne na vaš rezultat. To se zove PPC marketing tražilice, a vaši će oglasi izgledati znatno drugačije od organskih rezultata ispod njih.
Prosječna cijena Google oglašavanja može biti manja od 1 USD po kliku, ali što je ključna riječ popularnija, to ćete više platiti.
Kako napraviti SEO
- Pregledajte sadržaj svoje web stranice.
- Koristite alate za istraživanje ključnih riječi kako biste otkrili ključne riječi koje ljudi koriste da bi vas pronašli.
- Ciljajte nove ključne riječi prema kojima se želite rangirati.
- Razvijte novi i optimizirajte postojeći sadržaj.
- Pratite izvedbu svoje web stranice.
- Kupite SEO softver.
- Pratite natjecanje.
- Pokušajte dobiti povratne veze sa sličnih i uglednih web stranica.
- Pratite promjene u položaju i prometu vaše web stranice.
Procedura je još uvijek slična onoj prije 10 godina – hrpa taktika koje će vam, ako ih primijenite, pomoći da bolje rangirate na tražilicama. Promijenila se samo taktika koju sada koristimo.
Na nama je da ostanemo u toku s trendovima koji se brzo mijenjaju. Uvijek imajte na umu da je cilj algoritama pretraživanja, na kraju krajeva, pružiti najbolje moguće iskustvo svojim krajnjim korisnicima – tražilicama.
Ako imate taj cilj na umu dok radite na svojoj SEO strategiji, vaš će se trud najvjerojatnije isplatiti, čak i ako niste u potpunosti u tijeku sa svakom nijansom algoritama tražilice.
PREPORUKA
- Kako izabrati pravi domen
- Što je LinkedIn i zašto je važan za naše poslovanje?
- Kako radi kompas?
- Što je SEO? Objasnit ćemo pojam Search Engine Optimization
- Kako zaraditi na internetu?
- Najjače nuklearno oružje ikada detonirano