back to top

Koliko je učinkovito učenje pomoću pametnih telefona?

Pojava interneta i pametnih telefona sa sobom je donijela tektonske promjene u svim sferama našeg društva. Telefoni više nisu samo za komunikaciju i kratko SMS dopisivanje, već su postali džepni uređaji bez kojih ne možemo funkcionirati na privatnoj i poslovnoj razini.

Ubrzana digitalizacija društva ubrzano mijenja našu svakodnevicu te slobodno možemo reći da smo, povijesno gledano, tek na samom početku digitalne ere.

Je li nam digitalizacija prednost ili mana? Koliko je učenje uz pomoć pametnih telefona učinkovito i gdje je granica između tradicionalnog i digitalnog obrazovanja?

Mobilni telefoni postali su neizostavan dio naše svakodnevice

Mobilni telefoni praktički su postali dio nas – s njima se ujutro budimo i navečer odlazimo u krevet, a tehnologija iza njih mnogo je razvijenije od one koja je Apollo 11 uspješno sletio na Mjesec.

Stoga ne treba čuditi što želimo adekvatno zaštititi svoj pametni uređaj, i to online trgovina Maskoteka je mjesto gdje na jednom mjestu možemo pronaći svu dodatnu opremu za naše pametne telefone.

S druge strane, pametni telefoni nikad nisu bili pristupačniji. Za to možemo zahvaliti hiperprodukciji koja je zahvatila sve industrijske grane, pa su pametni uređaji odavno prestali biti luksuz.

Pandemija virusa Covid-19 značajno je ubrzala digitalizaciju, koja je u našim krajevima još uvijek bila u drugom planu, te nam pokazala važnost pametne tehnologije, ali i njezine nedostatke.

Korištenje pametnih telefona u formalnom obrazovanju

Pametni telefon, između ostalih prednosti, postao je atraktivan alat za učenje koji se koristi za poboljšanje obrazovanja na daljinu. Njegova uporaba osigurava fleksibilno vrijeme nastave, omogućuje studentima pristup online platformama i digitalnim resursima online obuke.

Digitalne tehnologije nas oslobođen prostorno-vremenskih ograničenjaa povećala se i kvaliteta same nastave jer studenti ili polaznici u svakom trenutku mogu pristupiti opsežnoj enciklopediji.

Starije generacije sjećaju se kako je bilo teško provjeriti neke informacije u doba prije interneta, što je samim tim otežavalo akademske mogućnosti svakog studenta. Međutim, mnogi sa zebnjom iščekuju ovaj korak naprijed u formalnom obrazovanju.

Strah leži u tome što djeca postaju otuđena i lijena, jer uz minimalan trud mogu pronaći rješenje i za najsloženije zadatke. Međutim, lak pristup informacijama nije nužno loša stvar.

Stav Europske unije o korištenju mobitela u nastavi je da ne treba zanemariti mogućnosti koje nam tehnologija pruža, pozivajući se na razna znanstvena istraživanja o na program M-learning koje su provodila prestižna svjetska sveučilišta, a koja su uglavnom pokazala pozitivne rezultate.

Dobri primjeri su posebno u nerazvijenim dijelovima Afrike, gdje stanovništvo uči čitati i pisati putem pametnih telefona, a ljudi se sve više educiraju o svojim pravima.

Brzina i dostupnost podataka omogućuje nam obradu povratnih informacija dok je nastava u tijeku, stvarajući tako tehnološki hibrid poput dopunsko sredstvo u nastavi.

Zamjena nastavnog materijala u papirnatom obliku digitalnim formatom dala je priliku za stjecanje znanja studentima koji zbog svoje lokacije ne mogu pohađati nastavu. Danas predavanja možete pratiti s bilo kojeg mjesta u svijetu jednostavnim spajanjem na internetsku vezu.

Obrazovne aplikacije umjesto knjiga

Dok mladi još uvijek telefon uglavnom koriste za zabavu, sve veći postotak ljudi koristi pametne uređaje za usavršavanje znanja, dopunskog ili osnovnog. Postoji bezbroj aplikacija za učenje najrazličitijih stvari – od programiranja, učenja stranih jezika, do razvijanja umjetničkih sposobnosti.

Ogroman broj ljudi se osposobljava za obavljanje određenog posla video tutorialposebno za grane u kojima je lakše vidjeti kako nešto funkcionira nego čitati o tome, kao što je gore spomenuto programiranje.

Fotografija: Pexels.com

Također, audio mogućnosti su poboljšale način na koji možemo učiti strane jezike, jer aplikacije praktički razgovaraju s nama i uče nas pravilnom izgovoru stranih riječi.

Korištenje pametnih uređaja ima i drugu stranu medalje

Mladi su više u koraku s tehnologijom nego starije generacije profesora, stoga se otvaraju mogućnosti manipulacije i prijevare. Nikada nije bilo lakše izrađivati ​​puške i kopirati iz njih, a problema zna biti i s prekidom internetske veze bez koje su pametni telefoni beskorisni.

Osim toga, ljudi sve manje komuniciraju licem u licea komunikaciju uživo nažalost ne može zamijeniti nikakva napredna tehnologija, koja izravno utječe na psihičke promjene koje doživljavamo.

U posljednje vrijeme sve je prisutnija ovisnost o internetu koja može ostaviti psihičke posljedice na pojedinca, a osim toga korištenje pametnih telefona povezuje se s aktualnom epidemijom anksioznosti i depresije.

Također, prevelika dostupnost najrazličitijih informacija dovodi do toga da vrlo lako možemo doći do tzv. mračni webčiji je kompromitirajući sadržaj trenutno nemoguće kontrolirati.

Iz svega navedenog možemo zaključiti da je to idealan način učenja kombinirajući tradicionalne metode s modernim tehnološkim razmišljanjem. Aplikacije sa zadivljujućom raznolikošću rade isti posao kao i knjige, a više interaktivnih sadržaja približava učenicima nekoć monotono gradivo u obliku video i audio materijala.

Na ovaj ili onaj način, pametna tehnologija infiltrira se u obrazovne institucije i nikada neće prestati. Naprotiv – bit će sve češći.

Nagli razvoj tehnologije dočekao nas je kao civilizaciju pomalo nespremne, stoga još uvijek u hodu učimo kako pronaći ravnotežu između tradicionalnog učenja i suvremenih obrazovnih rješenja.


samoobrazovanje.rs

Možda vas zanima