Važnost konzumiranja voća i povrća

Uvijek se ističe važnost konzumiranja voća i povrća za promicanje zdravlja i zdrave prehrane. U današnje vrijeme sve je veća potrošnja i potražnja za raznim dodacima prehrani koji mogu nadomjestiti nedovoljan unos voća i povrća. Zajedno razmotrili zašto je važno konzumirati voće i povrće.

Provedena su istraživanja o prednostima voća i povrća u odnosu na suplemente koji se sve više koriste. Glavna teza je da nutrijenti, t.j. Korisne tvari za naše tijelo i zdravlje u voću i povrću djeluju zajedno. Pokazalo se da vitaminski dodaci jednostavno nisu korisni za nas i naše tijelo kao voće i povrće. Razlog tome je što prirodna hrana sadrži vitamine i sastojke koji se prirodno razvijaju i stoga su prikladniji i korisniji za tijelo i zdravlje.

Nadalje, voće i povrće ima važnu ulogu u prevenciji mnogih bolesti. Prehrana voćem i povrćem može smanjiti rizik od moždanog udara, kardiovaskularnih bolesti, dijabetesa tipa 2, pa čak i nekih oblika raka. Istraživanje provedeno na uzorku od 110.000 ljudi u razdoblju od 14 godina pokazalo je da što više voća i povrća ljudi konzumiraju dnevno, to je manja vjerojatnost da će razviti kardiovaskularne bolesti. Iako je vrlo teško dokazati kakvu ulogu konzumacija voća i povrća ima u vezi i/ili prevenciji nastanka nekih vrsta raka, neka istraživanja su pokazala da tvar koja rajčicama daje crvenu boju može pomoći u odgađanju pojave rak prostate.

Voće i povrće osnova je i ključ mnogih dijeta i korisno je ako želite regulirati ili smanjiti tjelesnu težinu. Razlog tome je činjenica da su voće i povrće namirnice koje imaju vrlo malo masnoća i kalorija, a sadrže veliku količinu vlakana i vode, zbog čega ćete nakon konzumacije ovih namirnica često osjećati sitost. Osjećaj sitosti posebno je koristan za osobe koje su na dijeti jer trebaju kalorije koje će ih više zasititi i time smanjiti unos štetnih kalorija.

  Ljekovita svojstva aloe vere

Prilikom uvođenja voća i povrća u prehranu, važno je zapamtiti da je raznolikost ključna za postizanje najboljih rezultata. Vrlo je važno jesti raznoliko obojeno voće i povrće jer ono nudi različite hranjive tvari jer različite vrste voća i povrća nemaju potpuno iste tvari koje će imati isti učinak na tijelo i zdravlje. Prava količina voća i povrća ovisi o potrebama vašeg djeteta, tj. unos kalorija, preporuča se brojanje kalorija ili jedenje manje porcije voća ili povrća uz svaki obrok.

Ako je došlo do potpunog prestanka unosa voća i povrća u naš organizam, mogu se pojaviti ozbiljne nuspojave od kojih su neke sljedeće. Depresija prema brojnim istraživanjima, ako prestanemo jesti voće i povrće možemo imati veći rizik od depresije. Visoki krvni tlak jedan od savjeta liječnika oboljelima od povišenog krvnog tlaka je da konzumiraju više voća i povrća. Probavni problemi – poznato je da su voće i povrće vrijedan izvor netopivih vlakana, a kada je u pitanju debelo crijevo, takva prehrana pomaže nesmetanom kretanju stolice kroz crijeva. Problemi sa zubima – konzumacija jabuke ili drugog voća i povrća bogatog vlaknima pomaže u čišćenju zuba na prirodan način.

Naše tijelo će nam biti zahvalno ako se dobro odnosimo prema njemu, a to ćemo najbolje postići unosom voća i povrća. Budući da se sve više ljudi odlučuje za vitaminske dodatke kao zamjenu za voće i povrće, potrebno je istaknuti činjenicu da ovi dodaci ne sadrže prirodne vitamine i neće imati isti učinak kao voće i povrće. Prehrana voćem i povrćem pomaže u prevenciji mnogih bolesti kao što su kardiovaskularne bolesti, dijabetes tipa 2 i mnoge druge. Ujedno, voće i povrće savršeno je za regulaciju tjelesne težine ili kao desert nakon napornog radnog dana.

  Kako se određuje starost minerala, predmeta i fosila?

The post Važnost konzumiranja voća i povrća appeared first on ZAA.RS Magazin.

zaa.rs

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

Još uvijek nema glasova. Ocijenite prvi!

Žao nam je što vam se nije svidio sadržaj. Možete li nam reći zašto?

Pomozite nam da unaprijedimo sadržaj!

Recite nam kako možemo unaprijediti ovaj sadržaj