back to top

Kako napisati savršen blog post za web shop

Često se postavlja pitanje koliko je vođenje bloga na stranici korisno za posao? Mnogi vjeruju da samo veliki brendovi i tvrtke s etabliranim imenima imaju koristi od redovitih postova na blogu, no istina je drugačija.

Blog je oblik marketinga koji nije važan za veličinu i opseg poslovanja. Kada je riječ o webshopu, blog je njegov bitan dio. Kako napisati savršen blog post za web shop? 

Putem bloga vaši potencijalni i postojeći klijenti mogu se informirati o proizvodima i uslugama koje nudite, kao i njihovoj uporabnoj vrijednosti.

Dakle, ako želite voditi uspješan web shop, blog mora biti njegov sastavni dio.

Zašto je blog važan u web shopu?

  • Objave na blogu privući će nove kupce u vaš webshop.
  • Omogućit će vam pretvaranje potencijalnih kupaca u korisnike vaših proizvoda s pravim pozivom na akciju.
  • Blog može dramatično poboljšati SEO vaše web stranice.
  • Blog vam pomaže izgraditi autoritet i povjerenje kod svojih kupaca.
  • Uz pomoć bloga možete izgraditi zajednicu potrošača, tzv. zajednica.

Čarobna formula nažalost ne postoji, ali dugogodišnje iskustvo iskristaliziralo je smjernice koje donose vidljive rezultate.

Da vidimo o čemu se radi:

Napišite korisne informacije za klijente

Vaš blog, baš kao ni vaša web stranica, nije namijenjen vama i vašim osobnim interesima. Ako se vodite svojim egom, možda ćete naći samo nekoliko istomišljenika, a to nije cilj kojem težite.

Vaš blog je za vaše kupce, stoga pišite o onome što žele čitati.

U idealnom slučaju, postovi na blogu trebali bi pomoći korisnicima u rješavanju problema ili im pružiti svježe informacije o vašem poslovanju.

kako napisati savršen blog post za web shop
Kako napisati savršen blog post za web shop

Primjer korisnih informacija

Prodajete pegle za kosu. Informacija “ravna kosu” je nepotreban za vaše klijente. Svaka pegla to radi.

Objasnite zašto je vaša pegla za kosu bolja od drugih.

  • Ima keramičke ploče koje štite kosu od isušivanja. Ima ionizator koji sprječava naelektrisanje kose.
  • Ima mogućnost podešavanja temperature – 170 stupnjeva je optimalno za sprječavanje oštećenja.

Naglasite korisne informacije koje su vrijedne vašim korisnicima, umjesto da budu očite.

Prije nego uopće počneš pisati, morate zamisliti svog klijenta, tko je on i što traži, koja bi pitanja mogao imati o proizvodu koji prodajete. Potrudite se ponuditi mu jasne odgovore na ta pitanja.

Ako ne možete procijeniti profil svog kupca, na internetu možete pronaći mnoštvo informacija o željama i problemima s kojima se susreću ljudi iz vaše ciljne skupine.

Forumi su “zlatni rudnik” takvih informacija. Posjetite najpopularnije forume u našem podneblju (Ana, Krstarica ili npr. Index), gdje su čitavi podforumi posvećeni raznim temama gdje ljudi traže preporuke za proizvode i savjete o njihovoj uporabi. Jednom kada znate što vaši kupci žele, lakše ćete im ponuditi rješenje.

Naslovi nose 80% vrijednosti sadržaja

Pisanje naslova postova na blogu postalo je oblik umjetnosti. 21. je stoljeće, ljudi su zatrpani mnoštvom informacija koje dolaze sa svih strana.

Dobro osmišljen naslov izravno je odgovoran za privlačenje prometa na vašu stranicu.

Loš naslov jednako je odgovoran za nedostatak istog. Mnogi dobro napisani, korisni i zanimljivi tekstovi ostaju nepročitani, jer naslov nije dovoljno atraktivan. Dobro je da naslov sadrži ključne riječi, ali samo ako u naslovu zvuče prirodno.

Stoga prije objave teksta razmislite hoćete li kliknuti na naslov koji ste sami napisali.

Smjernice za pisanje dobrih naslova:

  • Neka vaš naslov bude relevantan i povezan izravno sa sadržajem teksta.
  • Naslov ne smije biti predug.
  • Naslov mora biti upečatljiv, upečatljiv i dobro napisan.
kako napisati savršen blog post za web shop
Kako napisati savršen blog post za web shop

Primjer dobro osmišljenog naslova

I dalje prodajete pegle za kosu.

Naslov “Pegla za kosu” ili “Novo! Pegla za kosu ne znači doslovno ništa. Vjerujemo da nitko, čak ni iz dosade, ne bi kliknuo na takav naslov.

Naslov koji će privući kupce je “Revolucionarna pegla za kosu za frizure iz snova!”

Igrali smo se riječima. Epitet “revolucionaran” u ovom slučaju je bombastična riječ, koja daje snagu naslovu i privlači posjetitelje vašeg bloga da saznaju više o proizvodu koji prodajete. Riječi “frizura iz snova” odjekivat će u mislima svake žene.

Opće je poznato da žene mnogo ulažu u svoj izgled, a da je dobra frizura jedan od njegovih najvažnijih elemenata. Spomenutim riječima probudite emocije svojih korisnika, što je ključno u psihologiji potrošača.

Naravno, pripazite da sadržaj teksta opravdava zvučnost naslova.

Tekst mora biti jasan, jednostavan i definiran

Ne postoji čvrsto pravilo o tome koliko riječi blog post mora sadržavati kako bi postigao veliku čitanost, pa se pri pisanju bloga usredotočite na kvalitetu, a ne na kvantitetu.

Vaša objava može sadržavati 1000+ riječi, a da zapravo ništa ne kažete klijentu, ili može sadržavati 500 riječi koje sve sažeto objašnjavaju.

Duge tekstove podijelite u podnaslove kako bi bili čitljiviji. Nitko ne želi čitati predugu stranicu teksta, jer djeluje zamorno i monotono, kao što možete vidjeti na primjeru:

kako napisati savršen blog post za web shop
Primjer loše oblikovanog teksta

Mijenjajte fontove, boje, stilove pisanja kako biste zadržali pozornost čitatelja, ali nemojte pretjerivati.

Korištenje grafičkih oznaka za popis ili isticanje najvažnijih dijelova uvijek je dobra ideja.

Primjer sadržaja koji je pregledan i koristan je

Značajke vašeg proizvoda sažete u jedan paragraf nitko neće primijetiti. Ako ih napišete ovako, bit će jasno istaknuti, uočljivi i privući će pozornost korisnika:

  • Pegla za kosu s funkcijom ravnanja i uvijanja kose.
  • Podesiva temperatura od 170 do 230 stupnjeva.
  • Funkcija ionizatora i digitalni zaslon…

Primjer jasnog i dobro formatiranog teksta možete vidjeti u našem članku “Sve što trebate znati o email marketingu”.

Obogatite sadržaj slikama, video materijalom, infografikom

Ljudski mozak lakše i brže obrađuje vizualni sadržaj nego tekstualni sadržaj. Obogatite sadržaj svog bloga slikama ili video materijalom koji je relevantan za napisani sadržaj.

Na Internetu postoji mnoštvo mogućnosti za besplatnu upotrebu slika savršene rezolucije. Potražite ih na:

Odlučite li se za video sadržaj, možete se pozabaviti video marketingom o kojem smo već govorili. Posjetiteljima vašeg bloga bit će korisni kratki video isječci koje možete napraviti uz pomoć mobilnog telefona, a koji pokazuju kako koristiti svoj proizvod. U tome će vam pomoći besplatni alati za obradu slika među kojima se ističu:

Interlink

Interne poveznice su poveznice koje vode s jedne stranice vašeg web mjesta na drugu, relevantnu stranicu vašeg web mjesta. Oni su neka vrsta karte web-mjesta i mogu pomoći korisnicima u kretanju vašom web-lokacijom. Prilikom izrade sadržaja međusobno povezati sve relevantne teme o kojima ste prije pisali.

Međuveze nisu samo važne za SEO, one pružaju bolje korisničko iskustvo za vaše čitatelje i jednostavan su način za povećanje prometa na vašoj web stranici.

Broj međuveza koje umetnete ovisi o količini sadržaja na vašoj stranici, ali ne biste trebali pretjerivati. Pet do deset je sasvim dovoljno, kako bi se čitatelju pružile nove i korisne informacije, a da mu se ne pokvari korisničko iskustvo.

digitalcircleweb.com

PREPORUKA

Možda vas zanima