back to top

Što je namjera pretraživanja i zašto je važna za SEO?

SEO je način da privučete više prometa na svoju web stranicu. Visokim rangiranjem na Googleu privlačite više ljudi na svoje web mjesto, što dovodi do veće prodaje i povratka posjetitelja.

Što je namjera pretraživanja? Kako biste privukli ljude na svoje web mjesto, morate optimizirati svoj sadržaj za prave ključne riječi. Međutim, da biste povećali svoje šanse za rangiranje, natjerali ljude da kupe vaše proizvode, pretplate se na vaš bilten ili se čak vrate na vašu web stranicu, trebali biste razmisliti namjera pretraživanja.

U ovom ćemo članku objasniti što je to namjera pretraživanja i kako možete optimizirati svoj sadržaj prema namjeri pretraživanja korisnika.

Što je namjera pretraživanja?

Namjera pretraživanja (ili namjera korisnika, namjera pretraživanja) izraz je koji se koristi za opisivanje svrhe pretraživanja na internetu.

To je razlog zašto netko provodi određenu pretragu. Uostalom, svi koji pretražuju na internetu nadaju se da će nešto pronaći. No, traži li itko odgovor na svoje pitanje? Žele li posjetiti određenu web stranicu? Ili pretražuju internet jer žele nešto kupiti? Mnoge od ovih vrsta pretraživanja dio su online putovanja korisnika, ali često predstavljaju različite faze.

Tijekom godina Google je naporno radio na poboljšanju svog algoritma kako bi mogao odrediti namjeru pretraživanja korisnika. Google želi rangirati stranice koje najbolje odgovaraju pojmu za pretraživanje koji netko koristi, kao i namjeri pretraživanja iza upita za pretraživanje. Zato morate biti sigurni da vaš post ili stranica odgovaraju namjeri pretraživanja vaše publike.

što je namjera pretraživanja
Što je namjera pretraživanja?

4 vrste namjere pretraživanja

Postoji nekoliko različitih vrsta namjere pretraživanja. Ući ćemo u četiri najčešće korištena:

1. Informativna namjera

Krenimo od informativne namjere. Ljudi koji traže informacije mnogo pretražuju na internetu. To mogu biti informacije o vremenu, informacije o obrazovanju djece, informacije o SEO-u. Osobe s informativnom namjerom imaju određeno pitanje ili žele saznati više o određenoj temi.

Trebali biste biti svjesni da Googleovo razumijevanje namjere nadilazi jednostavno prikazivanje rezultata koji pružaju informacije o određenom pojmu. Zna, na primjer, da ljudi koji traže, recimo, mljeveno meso najvjerojatnije traže recepte, a ne kulinarsku povijest upotrebe mljevenog mesa.

Google razumije da većina ljudi koji tipkaju [Merkur] oni traže planet, a ne element (živu). Google čak razumije da za neke pojmove za pretraživanje, kao što je [kako napraviti… ]praktično uključuju videozapise i slike.

2. Navigacijska namjera

Druga vrsta namjere pretraživanja naziva se namjera navigacije. Ljudi s ovom namjerom žele posjetiti određenu web stranicu. Na primjer, ljudi koji unose upit za pretraživanje [Facebook] obično su na putu do Facebook stranice. Stoga želite biti sigurni da se vaša web stranica može pronaći kada netko traži naziv vaše tvrtke na internetu.

Imajte na umu da je visoko rangiranje za navigacijski pojam uglavnom korisno ako je vaša stranica stranica koju ljudi pretražuju. Prije nekoliko godina imali smo Google Analytics dodatak i bili smo prilično dobro rangirani za taj izraz [Google analitika].

Ali nije doveo nikakav promet na našu web stranicu. Ljudi koji su tražili [Google Analitics] posebno su tražili web mjesto Google Analytics i često nisu bili zainteresirani za naš dodatak.

što je namjera pretraživanja
Namjera pretraživanja

3. Transakcijska namjera

Treća vrsta namjere pretraživanja je transakcijska namjera. Mnogi ljudi kupuju stvari na internetu i pretražuju ga kako bi pronašli najbolju priliku za kupnju.

Ljudi pretražuju s namjerom transakcije kada im je svrha kupiti nešto u tom trenutku. Često to znači da već znaju točno što žele kupiti i samo žele odmah doći na tu stranicu proizvoda.

4. Komercijalna istraga

Neki ljudi namjeravaju obaviti kupnju u (bližoj) budućnosti i koristiti Internet za istraživanje. Koji su najbolji madraci na tržištu? Koji je SEO dodatak najkorisniji? Ovi ljudi također imaju transakcijske namjere, ali im treba više vremena za razmišljanje. Ove vrste namjera pretraživanja obično se nazivaju komercijalnim namjerama pretraživanja.

Namjera ključne riječi

Riječi koje ljudi koriste u svojim upitima za pretraživanje daju nam uvid u namjere korisnika. Ovo također radi i obrnuto. Formulirajući svoje ključne riječi riječima specifičnim za namjeru, možete povećati svoje šanse da vas vide ljudi s pravom namjerom pretraživanja.

Što podrazumijevamo pod riječima specifične za namjeru? Pa, ključne riječi s namjerom transakcije često uključuju riječi poput:

  • Kupovina
  • Akcijski
  • Popust
  • Nazivi proizvoda

Da damo još jedan primjer, informativna pretraživanja mogu (ali ne moraju) sadržavati riječi kao što su:

  • Informacija
  • Vijesti
  • Kako da
  • Najbolji način za
  • Zašto
što je namjera pretraživanja
Što je namjera pretraživanja?

Kako optimizirate svoj sadržaj za namjeru pretraživanja?

Zašto vam sve ovo govorimo? Zato što želite biti sigurni da odredišna stranica odgovara namjeri pretraživanja vaše publike. Ako ljudi traže informacije, ne želite im pokazati stranicu proizvoda.

Barem ne odmah. Vjerojatno ćete ih preplašiti i oni će otići. Ali ako netko želi kupiti vaš proizvod i naiđe na jedan od vaših dužih postova na blogu, mogli biste ga izgubiti. U ovom slučaju, želite ih dovesti do vaše trgovine i prave stranice proizvoda.

Optimiziranje stranica proizvoda za komercijalno usmjerene ključne riječi dobra je ideja. Na primjer, ako prodajete vitamine za pse, možete optimizirati svoju stranicu proizvoda (kategorije) za pojam za pretraživanje [vitamini za pse kupovina]. Također možete imati članak o doziranju i primjeni vitamina. Taj članak možete optimizirati za pojam za pretraživanje [kako dati vitamine psu] te ga usmjeriti na ljude s informativnom namjerom.

Istražite namjeru pretraživanja svoje publike

Ponekad može biti vrlo teško odrediti namjeru pretraživanja upita. A možda će različiti korisnici koji koriste isti pojam za pretraživanje imati (malo) različite namjere.

Srećom, postoji izravan izvor koji možete pogledati ako želite znati koja namjera najbolje funkcionira za vaše ključne riječi: stranice s rezultatima pretraživanja.

Ako želite saznati više o namjeri pretraživanja vaše publike, drugi je način da ih pitate. Možete izraditi kratku anketu koja sadrži pitanja o tome što ljudi traže i neka se ta anketa pojavi kada ljudi posjete vašu web stranicu.

Vjerojatno će vam dati neke vrijedne uvide u vašu publiku i njihove namjere. Pazite da ne budete previše nametljivi s ovim skočnim prozorima jer mogu naštetiti korisničkom iskustvu na vašoj web stranici.

Zaključak

Ključno je osigurati da sadržaj koji pišete odgovara pojmovima koje ljudi pretražuju, kao i namjeri pretraživanja vaše publike. Pobrinite se da vaš post ili stranica budu informativni kada ljudi traže informacije.

Budite prvi rezultat kada netko traži naziv vaše tvrtke. Omogućite sadržaj koji pomaže ljudima da donesu informiranu odluku dok još istražuju svoje mogućnosti. Ali dovedite ljude na svoje prodajne stranice ako žele kupiti jedan od vaših proizvoda.

digitalcircleweb.com

Preporuka

Možda vas zanima